Quines són les normes bàsiques per a l’alimentació de l’embarassada?

Durant la gestació, es necessita una aportació variada d’aliments per a un bon desenvolupament de l’embaràs.

És millor menjar poc de molts aliments que menjar pocs aliments en molta quantitat. L’embarassada no ha de menjar per dues perones, sinó que és millor menjar dues vegades.

L’augment de pes durant la gestació dependrà del pes inicial en el moment de la concepció. El professional encarregat de controlar l’embaràs us informarà.

Cal fer un bon repartiment dels àpats al llarg del dia. Realitzar 4 o 5 ingestes no copioses durant la jornada (esmorzar abans de sortir de casa, menjar a mig matí, dinar, berenar i sopar), i procurar seure a taula, mastegar bé i gaudir del menjar sense presses.

Es poden fer servir diverses tècniques culinàries, però sempre cal evitar aquelles que comporten un excés de greix. Tant per cuinar com per amanir, és convenient utilitzar oli d’oliva.

És recomanable beure entre 1,5 i 2 litres d’aigua al dia. No són  recomanables les begudes gasoses, les refrescants ensucrades, ni les estimulants (cafè, te, coles, etc.).

En cas que es prengui un suplement de ferro, cal prendre’l amb vitamina C (taronja, kiwis, etc.) per millorar la seva absorció. No s’ha de barrejar amb llet.

Cal moderar el consum de sal i la que s’utilitzi ha de ser iodada.

No són recomanables ni els sucres ni els aliments amb greixos, com les pastes dolces, pastissos, gelats, llaminadures, etc.